CTPM Suceava
22 Jun 2022
Site public

Târguri de joburi


Târgurile de joburi reprezintă una dintre cele mai accesibile strategii de recrutare pentru unul sau mai mulți angajatori. Pe scurt, este o reuniune a celor ce caută un loc de muncă și a celor interesați să angajeze, fiind o ocazie perfectă de a stabili conexiuni profesionale și de a discuta despre potențiale oportunități. Târgurile pot fi restrânse la un domeniu de activitate sau pot avea o ofertă variată, pot fi destinate celor aflați la început de carieră sau celor cu experiență, iar uneori, se pot adresa celor care se află într-un anumit segment de vârstă. Târgurile de locuri de muncă pot fi găzduite (sau organizate) de universități, de organisme guvernamentale și de plasare a forței de muncă sau de angajatori individuali. Dintre toate tipurile de evenimentele de recrutare, un târg de locuri de munca este unul dintre cele mai bune moduri de a obține, rapid, un loc de muncă. Indiferent de instituția care organizează efectiv târgul, angajatorii sunt prezenți la acesta tocmai cu scopul de a recruta personal. Cel mai des, participă mai mulți angajatori sau reprezentanți ai acestora, din domenii diverse de activitate, deși nu este neobișnuit ca la un astfel de târg să participe un singur angajator care are un număr mare de joburi disponibile, situație specifică mai ales marilor companii. Evenimentele cu un singur angajator sunt organizate pe departamente și nivele de instruire profesională. Târgurile de joburi pot fi organizate la nivelul centrelor universitare și sunt destinate studenților din anii terminali și masteranzilor, putând fi organizate de instituții de tipul Agențiilor de Ocupare a Forței de Muncă sau de alte organisme guvernamentale care colaborează cu birourile de șomaj. Aceste reuniuni pot fi locale, regionale sau chiar naționale, pot fi organizate fizic sau online, beneficiază de promovare eficientă înainte de data la care au loc și au un tipar standard, în ceea ce privește organizarea. Astfel, angajatorii și/sau recrutorii au standuri proprii, iar solicitanții de locuri de muncă merg de la unul la altul, pentru a se prezenta și a vorbi cu aceștia. În unele situații, interviurile cu potențialii angajați se consumă la fața locului, iar în altele, candidații trec doar de primele filtre de selecție. Organizarea permite și încurajează depunerea de CV-uri, prin dialogul direct între părți. În funcție de complexitatea profesională cerută de respectivul job, pot apărea și oferte de angajare.
Luând aceste lucruri în considerare, echipa de proiect a considerat oportună organizarea unui târg de joburi pentru elevi, la final de an școlar 2021-2022, ca parte integranta a workshopului ”ALTERNATIVE EDUCATIONALE IN FORMAREA PROFESIONALA DE CALITATE PRIN PARTENERIAT – INVATAMANTUL DUAL”. Târgul de joburi a fost realizat în parteneriat cu:
- AJOFM Suceava, care a pus la dispoziție experiența sa anterioară în organizarea unor astfel de evenimente
- agenții economici - parteneri de practică ai Colegiului Tehnic Petru Mușat: Ambro SA, SC Trutzi SRL, SC Saico SRL, RTC Experience SRL